REKLAMOWE PLIKI COOKIES
Nazwa
Cel
Wygaśnięcie
_gcl_au
Używany przez Google AdSense do eksperymentowania z wydajnością reklam w witrynach internetowych korzystających z ich usług. Jest to pierwszy plik cookie dla funkcji „Conversion Linker” – pobiera informacje w kliknięciach reklamowych i przechowuje je w pliku cookie pierwszej strony, aby konwersje mogły być przypisane poza stroną docelową.
3 miesiące
_gcl_aw
Plik cookie zostaje uruchomiony, gdy użytkownik wejdzie na stronę po kliknięciu w jedną z reklam Google Ad. Zawiera informacje o klikniętej reklamie dzięki czemu istnieje możliwość ustawienia celu konwersji.
3 miesiące
_uetsid
Plik cookie jest wykorzystywany przez wyszukiwarkę Bing, aby gromadzić anonimowe informacje o użytkowaniu naszych stron.
30 minut
_fbp
Używamy tego pliku cookie Facebooka, aby zobaczyć, które z naszych treści są interesujące dla użytkowników, abyśmy mogli wyświetlać odpowiednie reklamy za pośrednictwem Facebooka.
90 dni
DSID
Plik cookie jest używany do identyfikowania zalogowanego użytkownika na domenach nienależących do Google i zapamiętywania, czy użytkownik zgodził się na personalizację reklam.
14 dni
test_cookie
Ten plik cookie jest wykorzystywany do określania, czy pozostałe pliki cookies mogą zostać zapisane w pamięci przeglądarki.
15 minut
id
Używany przez Google do celów reklamowych: generowania, targetowania, liczenia wyświetleń i wyłączania reklam oraz pomiaru ich skuteczności.
13 miesięcy Europejski Obszar Gospodarczy i Wielka Brytania / 24 miesiące w pozostałych krajach
pm_sess
Ten plik cookie pomaga utrzymać sesję przeglądania i chroni przed nieuprawnionym dostępem przed złośliwe strony internetowe.
30 minut
pm_sess_NNN
Ten plik cookie pomaga utrzymać sesję przeglądania i chroni przed nieuprawnionym dostępem przed złośliwe strony internetowe.
30 minut
aboutads_sessNNN
Służy do interakcji użytkownika z usługą i korzystaniu z usług, które mają zasadnicze znaczenie dla tej usługi. Pełni funkcję uwierzytelniającą użytkownika, zapobiega oszustwom i chroni użytkowników podczas korzystania z usługi.
30 minut
FPAU
Ten plik cookie służy gromadzeniu informacji o aktywności użytkownika w witrynie poprzez śledzenie zachowań na osadzonych elementach.
90 dni
ANID
Plik cookie jest wykorzystywany do wyświetlania reklam na stronach, które nie należą do Google. 
 13 miesięcy Europejski Obszar Gospodarczy i Wielka Brytania / 24 miesiące w pozostałych krajach 
AID
Ten plik cookie służy do łączenia aktywności na różnych urządzeniach dla użytkowników zalogowanych na jedno konto Google.
13 miesięcy Europejski Obszar Gospodarczy i Wielka Brytania / 540 dni w pozostałych krajach
IDE
Plik cookie zbiera informacje o działaniach użytkownika na stronie internetowej. Te informacje są wykorzystywane do dostarczania reklam do grup retargetingowych.
13 miesięcy Europejski Obszar Gospodarczy i Wielka Brytania / 24 miesiące w pozostałych krajach
TAID
Plik cookie, który służy doborowi reklam do zainteresowań użytkownika.
14 dni
FPGCLDC
Plik cookie przesyła informacje jak zachowują się użytkownicy na stronie internetowej reklamodawcy po kliknięciu w reklamę.
90 dni
_gcl_dc
Służy do pobierania informacji o kliknięciach reklam i przechowuje informacje we własnym pliku cookie oraz łączy je z konwersjami poza stroną docelową.
90 dni
FLC
Określa powiązanie różnych urządzeń z jednym użytkownikiem z wykorzystaniem informacji o logowaniu na konto Google. Umożliwia koordynację wyświetlania reklam na różnych urządzeniach i liczy zdarzenia związane z konwersją.
10 sekund

Google Ada


Jako klient Ads korzystamy ze śledzenia konwersji Google. Jest to usługa Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia „Google”. Google Ads służy do wyświetlania stron z makro.pl w Google w obszarze powierzchni reklamowej. Jeśli Pan/Pani wejdzie na naszą stronę za pośrednictwem reklamy Google, Google Ads umieści ciasteczko na Pana/i urządzeniu końcowym („ciasteczko konwersji”). To ciasteczko wygaśnie po 30 dniach. Nie będzie używane do osobistej identyfikacji. Jeśli ciasteczko nie wygasło (nie upłynął termin ważności), podczas odwiedzania określonych stron, wraz z Google możemy zobaczyć, że użytkownik kliknął na reklamę i został przekierowany na naszą stronę. Każdy klient Google Ads otrzymuje inne ciasteczko. W związku z tym ciasteczka nie mogą być śledzone przez strony klientów Ads. Informacje zebrane przez ciasteczka konwersji są używane do tworzenia statystyk konwersji dla klientów Ads, którzy zdecydowali się na śledzenie konwersji. Klienci Ads widzą całkowitą liczbę użytkowników, którzy kliknęli w ich reklamę i zostali przekierowani na stronę z tagiem śledzenia konwersji. Nie otrzymujemy jednak żadnych informacji, które mogłyby Pana/ią osobiście zidentyfikować. Jeśli nie chce Pan/i uczestniczyć w procesie śledzenia, może Pan/i odmówić umieszczenia wymaganego do tego ciasteczka - na przykład za pomocą ustawienia przeglądarki, które dezaktywuje ogólnie automatyczne stosowanie ciasteczek. Również może Pan/i dezaktywować ciasteczka, ustawiając przeglądarkę tak, aby blokowała ciasteczka z domeny „googleadservices.com”.

Google Ads (Remarketing)

Na tej stronie korzystamy z Google Ads (Remarketing) - podobne grupy docelowe. Używamy ciasteczek do analizowania korzystania z witryny i tworzenia grup docelowych na podstawie tych informacji. Korzystamy z grup docelowych wygenerowanych przez działania na naszych stronach, aby przedstawiać Państwu dopasowane oferty. Dane te są wykorzystywane zarówno przez nas, jak i przez Google na własną odpowiedzialność, aby móc przedstawiać lepsze oferty oraz ukierunkowaną i lepszą obsługę. Google wykorzysta te informacje w celu analizy korzystania z witryny, tworzenia dla nas, jako każdorazowo operatora strony, raportów dotyczących aktywności na stronie oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze strony oraz z internetu.

Jeśli aktywowano usługę Google Analytics, używamy śledzenia urządzeń obejmującego wiele obszarów. Umożliwia to przyporządkowanie danych, sesji i interakcji z wielu urządzeń do anonimowego ID użytkownika i tym samym analizowanie działań użytkownika na różnych urządzeniach. Zawiera to funkcję „Google Signals”, która umożliwia nam wyświetlanie informacji demograficznych z Google dotyczących Pana/Pani osoby (np. wiek, płeć, zainteresowania) na poziomie zagregowanym w Google Analytics.

Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy zaloguje się Pan/Pani do jednej z usług Google podczas odwiedzin naszej strony i jednocześnie aktywuje opcję „reklama spersonalizowana” w ustawieniach Pana/Pani konta Google. Możemy to wykorzystać do personalizacji naszych reklam w Google Ads, wybierając kategorie użytkowników na podstawie dostarczonych danych demograficznych i celowo wyświetlając nasze reklamy takim użytkownikom.

Również w tym przypadku nie mamy dostępu do żadnych danych osobowych ani profili użytkowników; pozostają dla nas anonimowe.

Jeśli nie chce Pan/Pani, aby używane były „Google Signals”, może Pan/Pani dezaktywować opcję „reklamy spersonalizowane” w ustawieniach konta Google.

Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych dla Google Ads Remarketing, przekazywanie informacji do Google jak i wymiana utworzonych grup docelowych odbywa się na podstawie Pana/Pani zgody, zgodnie z art. 6 ust.1 str. 1 literą a) RODO.

Jeśli nie chce Pan/Pani korzystać z funkcji „Remarketing z Google Ads”, można ją dezaktywować, dokonując odpowiednich ustawień reklamy w Google. Alternatywnie może Pan/Pani wyłączyć korzystanie z ciasteczek stron trzecich, uruchamiając stronę dezaktywacji Network Advertising Initiative lub zarządzając używaniem identyfikatorów urządzeń za pomocą ustawień urządzenia. Informacje o danych wykorzystywanych do reklam można znaleźć uruchamiając preferencje reklam. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób Google wykorzystuje na własną odpowiedzialność Pana/Pani dane osobowe, również w celach reklamowych, znajdzie Pan/Pani w informacjach o ochronie danych Google.

W każdej chwili może Pan/Pani wycofać swoją zgodę na stosowanie ciasteczek Google Ads Remarketing, przesyłanie informacji do Google oraz wymianę grup docelowych, zmieniając swoje ustawienia dla marketingowych ciasteczek.

Facebook Custom Audiences

Na naszych stronach internetowych korzystamy z Facebook Pixel, narzędzia obsługiwanego przez Meta Platforms Ireland Ltd, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia („Facebook”) w celu analizy i optymalizacji naszych stron oraz ukierunkowania na cel reklam na Facebooku. Za pomocą Facebook Pixel możemy określić odwiedzających naszą stronę na podstawie ich działań na naszych stronach, jako grupę docelową do prezentowania reklam na Facebooku. Dlatego używamy Facebook Pixel do przedstawiania opublikowanych przez nas reklam na Facebooku tylko dla ich użytkowników,

którzy wykazali zainteresowanie naszą stroną. Oznacza to, że z pomocą Facebook Pixel dbamy o to, aby nasze reklamy na Facebooku odpowiadały potencjalnym zainteresowaniom użytkowników tej witryny i nie były nękające. Możemy również wykorzystywać Facebook Pixel do śledzenia skuteczności reklam na Facebooku dla celów statystycznych i badań rynkowych, obserwując, czy użytkownicy zostali przekierowani na naszą stronę po kliknięciu reklamy na Facebooku (tzw. „interakcja użytkownika”).

Korzystamy z grup docelowych, utworzonych przez nas na bazie naszych klientów odwiedzających różne strony, aby wyświetlać Panu/Pani na Facebooku bardziej dopasowane reklamy, na podstawie Pana/Pani wcześniejszych działań/aktywności.

Jeśli wyrazi Pan/Pani zgodę na używanie naszych marketingowych ciasteczek, zostanie wówczas ustawiony piksel. Jeśli następnie zaloguje się Pan/Pani na Facebooku lub odwiedzi Facebooka, będąc zalogowanym, wizyta na naszej stronie zostanie zapisana w Pana/Pani profilu. Zebrane o Panu/Pani dane są dla nas anonimowe, dlatego nie otrzymujemy żadnych informacji o tożsamości użytkowników. Jednak sam Facebook zachowuje i przetwarza dane tak, że jest możliwe powiązanie z odpowiednim profilem użytkownika. Oznacza to, że z przetworzonych danych można tworzyć profile użytkowników.

Jesteśmy za każdym razem, wspólnie z Facebookiem, odpowiedzialni za Facebook Pixel oraz gromadzone i dzielone z Facebookiem w związku z tym dane. Informacje o naszych wspólnych kompetencjach znajdziesz tutaj:

https://www.facebook.com/legal/controller_addendum

Facebook przetwarza dane poza tym we własnym zakresie. Więcej informacji na temat działania Facebook Pixel i sposobu wyświetlania reklam na Facebook-u może Pan/Pani znaleźć w polityce prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/policy.

Podstawą prawną przetwarzania przez nas i wymiany grup docelowych jest art. 6 ust. 1 str. 1 litera a) RODO.

Zgodę na wykorzystanie Facebook Pixel i wymianę generowanych przez to grup docelowych, może Pan/Pani wycofać w dowolnym momencie, poprzez zmianę ustawień dla ciasteczek marketingowych.

Może zrezygnować Pan/Pani z gromadzenia i wykorzystywania przez Facebook Pixel Pana/Pani danych do wyświetlania reklam na Facebooku. Aby skonfigurować, czy i jakie rodzaje reklam widzi Pan/Pani na Facebooku, może przejść Pan/Pani do strony utworzonej przez Facebooka i postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi ustawień reklam opartych na użytkowaniu: https://www.facebook.com/settings?tab= reklamy. Ustawienia są niezależne od platformy, tj. mają zastosowanie do wszystkich urządzeń, takich jak komputery stacjonarne czy urządzenia mobilne.

Microsoft Advertising

Korzystamy z usługi „Microsoft Universal Event Tracking” firmy Microsoft Ireland Operations Limited, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, D18 P521, Irlandia. Za pomocą usługi i za pomocą ciasteczek mierzymy wyniki naszych kampanii i zachowanie użytkowników na naszych stronach, np. ilu użytkowników było zainteresowanych określonymi produktami. Ponadto używamy Microsoft Universal Event Tracking, aby pokazać Panu/i interesujące produkty w usługach Microsoft, takie jak wyszukiwarka Bing, jeśli odwiedził/a Pan/i naszą stronę i wyraził/a zgodę na korzystanie z usługi.

W celach remarketingu, tj. wyświetlania naszych produktów i kampanii określonej grupie docelowej, zostanie Pan/i dodany/a do jednej z list kampanii, w oparciu o Pana/i zachowanie na naszej stronie. Dopiero gdy ta lista osiągnie maksymalną liczbę uczestników, zupełnie nam nieznanych, zostaną Panu/i pokazane na Bing produkty, które mogą Pana/ią zainteresować.

Następujące dane są gromadzone i przetwarzane przez Microsoft w celu pomiaru wyników (śledzenie konwersji) i tworzeniu grupy docelowej (remarketing): Pana/Pani adres IP i spseudonimizowane dane dotyczące korzystania z naszych kampanii i z naszej strony, np. z jakiej strony został/a Pan/Pani do nas przekierowany i jakimi segmentami naszej strony Pan/Pani się zainteresował/a. Dane te są przechowywane przez firmę Microsoft przez 180 dni, a adres IP jest dodatkowo szyfrowany.

Sterowanie ofertą produktów w zależności od grupy docelowej (remarketing) odbywa się na różnych urządzeniach, m. in. dlatego, że podczas wizyty na naszej stronie są Państwo zalogowani na swoje konto Microsoft MSA. Politykę prywatności Microsoft można znaleźć tutaj:

https://privacy.microsoft.com/de-de/privacystatement

Nie otrzymujemy żadnych danych osobowych powiązanych z Panem/Panią, Pana/Pani kontem MSA lub Pana/Pani osobistymi zachowaniami w trakcie poruszania się po naszej stronie.

Otrzymujemy od Microsoft tylko statystyczne pomiary wyników i analizy. Podobnie nie możemy rozpoznać, czy został/a Pan/Pani dodany/a do listy klientów, ponieważ dane są dla nas anonimowe i są ustalane jedynie przez określone zachowanie.

Opisane powyżej przetwarzanie Pana/Pani danych w celu śledzenia konwersji i remarketingu następuje na podstawie Pana/Pani zgody na ustawienie marketingowych ciasteczek zgodnie z art. 6 ust. 1 str. 1 litera a RODO. Może Pan/Pani wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, poprzez zarządzanie ciasteczkami na naszej stronie.

Jako podmiot odpowiedzialny, przetwarzamy Pana/Pani dane tylko za Pana/Pani zgodą, którą może Pan/Pani w każdej chwili wycofać za pomocą ustawień w zarządzaniu ciasteczkami, rezygnując z reklamowych ciasteczek. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 str. 1 litera a) RODO.

Może również Pan/Pani zarządzać ustawieniami reklam na Pana/Pani koncie użytkownika LinkedIn i sprzeciwić się stosowaniu ciasteczek, nawet gdy nie jest Pan/Pani użytkownikiem LinkedIn: https://www.linkedin.com/psettings/guest-controls.

Może Pan/Pani również sprzeciwić się używaniu ciasteczek do celów śledzenia i reklamy przez stronę rezygnacji Network Advertising http://optout.networkadvertising.org, przez amerykańską stronę http://www.aboutads.info/choices lub europejską stronę http://www.youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices/.

Może Pan/Pani także dezaktywować ciasteczka na naszej stronie.

Google Marketing Platform

Korzystamy z platformy Google Marketing Platform na naszej stronie internetowej, dostarczanej przez Google Ireland Limited ("Google"), Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Google Marketing Platform to usługa dostarczania reklam wśród partnerów w internecie (wydawców) na podstawie zainteresowań użytkowników. Usługa ta, w celu gromadzenia zainteresowań i informacji o użytkownikach, korzysta z plików cookies i tagów (małych fragmentów kodu) w celach pomiaru efektywności reklam (liczba wizyt i konwersji) oraz budowania list remarketingowych. W ramach niniejszej usługi, Google zbiera następujące informacje o użytkownikach:

pseudonimizowane identyfikatory plików cookies,

pseudonimizowane identyfikatory wyświetlania reklam,

adresy IP,

inne pseudonimizowane identyfikatory użytkownika.

Przerwanie śledzenia przez usługę jest możliwe poprzez usunięcie plików cookies umieszczonych przez usługę i odpowiedzialnych za zbieranie w/w informacji.